Revoliucinis ChatGPT – ar jis pakeis darbuotojus?

Kai kurioms kompanijoms suskubus pakeitus darbuotojus į revoliucinį ChatGPT, A.I. specialistai perspėje, kad kolas A.I. negalima pasitikėti. Bet tai netrukus pasikeis, todėl ir ignuoruoti A.I. jau nebegalima.

 

Per apie 10 dienų ChatGPT buvo visur: užteršia Twitter’io srautus, rašo spam reklaminius el. laiškus, kuria etinius ginčus mokyklose ir naujienų redakcijose, infiltuojasi į vakarienės stalus – jis neišvengiamas, jau įsikūręs į kompanijų svarbiausius verslo sprendimų priėmimo procesus.

 

Lapkričio mėn. pradžioje OpenAI pradėjo atvirą ChatGPT projektą, tačiau žmogaus kalbos simuliatorius išleistas tik vasario pradžioje. Šį mėnesį Resumebuilder.com apklausė 1 000 verslo lyderių, kurie naudoja ar planuoja naudoti ChatGPT. Buvo nustatyta, kad beveik pusė jų kompanijų jau įdiegė šį robotą. O apie pusė, teigia, kad ChatGPT jau pakeitė jų darbuotojus.

 

„Yra daug džiaugsmo dėl ChatGPT naudojimo“, sakė Resumebuilder.com vyriausiasis karjeros patarėjas Stacie Haller pareiškime. „Kadangi ši nauja technologija tik pradedama naudoti darbo vietoje, darbuotojams tikrai reikia galvoti, kaip tai gali paveikti jų dabartinio darbo atsakomybes. Šios apklausos rezultatai rodo, kad darbdaviai nori optimizuoti darbo atsakomybes naudodami ChatGPT.”

 

Verslo lyderiai, jau naudojantys ChatGPT, sakė Resumebuilder.com, kad jų kompanijos jau naudoja šį robotą įvairiais tikslais, įskaitant 66% kodų rašymui, 58% teksto rašymui ir turinio kūrimui, 57% klientų palaikymui ir 52% susitikimų santraukoms ir kitiems dokumentams.

 

Darbuotojų atrankos procese 77% įmonių, naudojančių ChatGPT, sakė naudojantis jį, kad padėtų rašyti darbo aprašymus, 66% – kad parengtų pokalbių prašymus, o 65% – kad atsakytų į paraiškas.

 

„Iš viso, dauguma verslo lyderių patenkinti ChatGPt atliktu darbu.” parašė ResumeBuilder.com spaudos pranešime. “55 proc. sako, kad darbas, kurį atlieka ChatGPT, yra ‘puikus’, o 34 proc. sako, kad jis yra ‘labai geras’.”

 

ChatGPT turi savų trūkumų. Nors verslo lyderiai atrodo pamišę dėl ChatGPT potencialo, jis turi ir kritikų, įskaitant susirūpinimą dėl sukčiavimo ir plagijavimo, rasizmo ir seksizmo iškraipymų, tikslumo ir bendrų klausimų dėl to, kaip jis buvo mokomas. The Atlantic žurnalistas Ian Bogost perspėjo, kad jį reikia laikyti ne įrankiu, o žaislu, o New York Times technologijų kolumnistas Kevin Roose sakė, kad Microsoft naujosios A.I. Bing paieškos variklio versijos, kurią sukuria ChatGPT OpenAI, dvi valandas bendraudamas jautėsi „labai sumišęs“ ir „net šiek tiek tamsus“.

 

Anksčiau OpenAI CEO Samas Altmanas įspėjo, kad ChatGPT neturėtų būti naudojamas „visiems svarbiems dalykams“, o pastaruoju metu savo Twitter paskyroje išsakė susirūpinimą dėl A.I. technologijų kylančios pavojų, ir pasakė, kad nerimauja, kaip ateityje žmonės mus matys.

 

“Taip pat, kaip technologija per kelis pastaruosius dešimtmečius evoliucionavo ir pakeitė darbuotojus, ChatGPT gali paveikti tai, kaip mes dirbame. Kaip ir su visais naujaisiais technologijos, įmonių ChatGPT naudojimas nuolat bus evoliucionuojantis, ir mes tik pradedame”, sako ResumeBuilder.com Haller pareiškime.

 

“Ekonominis modelis, skirtas naudoti ChatGPT, taip pat evoliucionuoja”, – tęsia ji. “Bus įdomu pažiūrėti, kaip tai pasireikš taupant ir kai kuriais darbo vietų persikėlimais įmonėse.”

 

Beveik visos kompanijos, naudojančios ChatGPT, sakė, kad naudodamos šią priemonę sutaupė pinigų, o 48% teigia, kad sutaupė daugiau nei 50 000 dolerių, o 11% sako, kad sutaupė daugiau nei 100 000 dolerių.

 

Kur pasibaigs įmonių integravimasis su ChatGPT ir kitais A.I. įrankiais, tikrai nėra aišku. Iš kompanijų, kurių naudojimas ChatGPT nustatė ResumeBuilder.com, 93% teigia, kad planuoja išplėsti ChatGPT naudojimą, o 90% vadovų sako, kad ChatGPT patirtis yra naudinga darbo paieškų ieškantiesiems – jei jis dar nepadėjo pakeisti jų darbo.